Hubová sezóna na vrchole.. teda.. zbieraj to čo iní obchádzajú..

 Po práci som si odskočil k nám do lesa kde som sa bol trošku pomotať a vyvetrať hlavu deň predtým. Na moje prekvapenie bola hora celkom plná húb rôznych druhov. To ma presvedčilo že by bolo fajn sa trošku poobzerať sa po niečom zaujímavom čo by v tomto čase bolo vhodne na spracovanie..

Ako prvá ma potešila Muchotrávka citrónovožltá biela (Amanita citrina var. alba)

Pomerne vzácna huba podľa priateľa na telefóne.. Ďakujem Sepriko.. 👍






Ako druhá a tiež vzácna huba prišla na rad huba z názvom Korálovec bukový ( Hericium coralloides)
Rovnako vzácna hubka vhodná do polievok a omáčok. Nechal som ju však na mieste lebo je naozaj dosť vzácna a bolo mi jej ľúto.. Keby ich bolo viacej beriem aj ju..




Ale to sú huby čo som nebral a nechal v lese. Môj záujem bol hlavne o hlivu ktorú som deň pred tým videl na spadnutej starej čerešni a robil som si na ňu zálusk.

A tak som si zobral vedierko zo záhrady a vyrazil som.. Hliva ma počkala. Je naozaj vzácne že v tomto období ešte rastie.. ale hold.. Príroda je mocná.. 


Trošku som ju prepálil pri fotení bleskom lebo bola už tma ale je to ona..  Hliva ustricovitá. Mňamka. Už mi v hlave hralo na aký spôsob ju pripravím... 
V tom ma ale prekvapilo že koľko podpňoviek resp václaviek rastie. Túto hubu zvykneme väčšinou mraziť a počas roka vyťahovať buď do polievok či pod mäso. 
Od toho momentu mi začalo víriť v hlave že bude asi vhodne skúsiť niečo nové. Rozhodol som sa pre nálev. 

Vedro bolo do polky naplnené za chvíľku. Keď som si predstavil že ma čaká ešte spracovávanie tak som sa pobral smerom domov. No a čo čert nechcel... ďalšia jesenná huba na mňa zavolala spoza opadaných listov pomerne mladých dubov a javorov.. Bola to Strnuľka inovaťa. V tomto období veľmi početne rastúca huba. Vraj podradnej chute podľa Mikológov. Ale to je aj pečiarka takto hodnotená.. 
Je neuveriteľne aromatická.. až do jemnej voňavky. Podla viacerých až moc.. 





V tomto momente som sa rozhodol pre konkrétny spôsob spracovania. Pôjdu do nálevu.. 

Bolo rozhodnute. Už to len zrealizovať. Čistenie a krájanie zabralo nejaký ten čas. Rovnako aj príprava zeleniny a korenín nakoľko som mal v plane spraviť niečo podobne ako nálev na uhorky. 


Zo zeleniny som si nakrájal mrkvu šalotku a cesnak. Koreniny ako korenie 4 farieb nove korenie horčicové semienka a semienka koriandru plus bobkový list.. 


Gazdiná mi isto s veľkou ochotou (podľa výrazu tvare..) spravila nálev zložený z octu soli cukru a čo ja viem čoho ešte.. Dal som ho variť spolu s hubami ktoré som varil zvlášť v slanej vode. Ako prvá šla strnulka s hlivou nakrájané na väčšie kusy. Václavky som dával asi v polke varenia ktoré cele trvalo cca 15-20 minút


Po prevarení nálevu a húb nasledovalo vrstvenie korenín a zeleniny do pohárov. Tam sa dá celkom pekne vyhrať a tvorivé dušičky si isto prídu na svoje.. Ja som len barbar a tak to aj vyzerá. Som toho názoru že účel to plniť bude..


Podľa mňa aj oku lahodiaca ,,zaváranina,, ktorá bude čakať na svoj čas cez zimu ako príloha. Každému podľa chuti. 

Okrem toho že čas od zberu cez transport až po finálne spracovanie ubehli presne 4 hodiny tak sa pochválim aj tým že som chlap... Teda taký o ktorých sa vraví že nevedia robiť viacej vecí naraz.. 
Nebudem to nikomu vyvracať nikomu.. Len skonštatujem že vedľa prípravy samotných nakladaných húb som si stihol spraviť zároveň aj večeru.. 




O uprataní kuchyne sa ani nebudem baviť.. Občas sa mi aj to podari keď v nej trávim čas.. 😆

Verím že vás môj príspevok nakopme a vyrazíte do lesov. Príroda v súčastnosti ponuka svoje dary a naruč. Nenechajme si to ujsť.







Komentáre

Obľúbené príspevky