Môj prvý príspevok, alebo bezmliečny koláčik s čučoriedkami.

  Ahoj, votrela som sa do tohto blogu, aby som vám robila chúťky výbornými koláčikmi :)

Milujem pečenie rôznych koláčikov, ktoré sú takpovediac svojim spôsobom ''netradičné'' a 
v niektorých prípadoch aj zdravé... Keďže ja osobne mám alergiu na kravské mlieko, ktoré sa
nachádza naozaj všade, pečiem vegánske alebo bezmliečne koláčiky. Keď človek chce, všetko sa
dá nahradiť inou alternatívou. Namiesto mlieka pridám vodu alebo ryžové, madľové, či sójové mlieko,
ktoré sa u nás doma používa najčastejšie. Avšak je rozdielne od kravského mlieka, preto nemusí
chutiť každému, alebo si na jeho chuť musí iba zvyknúť... Keďže maslo je jediný výrobok z kravského
mlieka, ktorý mi nevadí, v receptoch sa bude objavovať, no dá sa veľmi jednoducho nahradiť
kokosovým olejom/tukom.
Mám veľmi rada sladké, čo značí aj o množstve koláčikov, ktoré doma vypekám.Lenže!
Na pečenie používam trstinový alebo brezový cukor namiesto obyčajného bieleho, špaldovú múku
namiesto pšeničnej a ktorékoľvek z vyššie uvedených mliek namiesto kravského.
Zbožňujem čokoládu a keďže kvôli mojej alergii som sa jej musela vzdať a môžem len horkú,
ktorú úprimne nemám moc v láske, mám tendenciu do každého koláčika pridávať kakao, (ktoré sa
ale vždy dá z receptu vynechať) aby som si tento deficit sladučkej mliečnej čokolády aspoň trochu 
nahradila... a zaberá to :)
Momentálne je sezóna, kedy každému z nás v záhradkách rastie množstvo chutného ovocia,
ako napríklad jahôdky, čerešne, maliny, ríbezle, čučoriedky... Práve čučoriedky sme včera s
maminou boli v záhradke zbierať a nazbierali sme za plný lavór.... Tak som, samozrejme, využila 
situáciu a šup sa do pečenia! :)

poznámka: väčšina receptíkov je šálkových, keďže váženie zaberá čas a ja na to nemám nervy :D

INGREDIENCIE

1 šálka hladkej špaldovej múky
❤️
1/2 malej lyžičky kypriaceho prášku
2 celé vajíčka
❤️
3/4 šálky trstinového cukru
1/2 šálky roztopeného masla / kokosového tuku
❤️
1/4 šálky vody
1/2 malej lyžičky vanilkového extraktu
❤️
1 šálka čučoriedok do cesta
pár čučoriedok na posypanie vrchu
❤️
2 lyžice kakaa

POSTUP

♡ Do menšej misky pridáme múku, kakao, kypriaci prášok, cukor a premiešame.

❤️ Roztopíme si maslo, alebo kokosový tuk a nalejeme do misky ku suchým ingredienciám. Ďalej
  pridáme vodu, vanilkový extrakt, vajíčka a všetko spolu premiešame nech nám vyjde pekne hladké
vláčne cesto, hustejšie, no nech sa dá pekne vyliať do formičky.


♡ Do cesta pridáme čučoriedky a veľmi jemne ich vmiešame, aby sa nepopučili.


❤️ Menšiu formičku vymastíme maslom alebo kokosovým tukom a posypeme múkou. Nalejeme do
nej cesto, trošku ho urovnáme a posypeme vrch čučoriedkami.


♡ Pečieme na 180°C približne 30 minút, alebo pokiaľ sa cesto nelepí na špajdličku po jej zapichnutí
do cesta.


Tadáá, koláčik je hotový a môžme si všetci pochutnať :)






             












Samozrejme, že namiesto čučoriedok sa môže pridať akékoľvek ovocie, čokoládové lupienky, alebo 
upiecť len samotné cestíčko bez ovocia a po upečení si koláč ponatierať výborným lekvárikom podľa
chuti. Je veľa rôznych variácii, je to len na každého chuti a fantázii, čo si vymyslí a pridá podľa seba.

♥️ Dobrú chuť! ♥️

Komentáre

  1. Ja si dovolím len poznámku. Sladké moc nemusím ale tak ako vždy som bol donútený ochutnať... a? No nebanujem. Opäť jedna z lakociniek z rúk mladej začínajúcej skoro žienky... Ďakujeem..

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky