Fajka z čerešnového nádoru

Nechcem tu nijako prezentovať alebo propagovať nejaké závislosti, ktoré sú dnes doslova civilizačným problémom. Skôr by som chcel prezentovať aktivity, ktoré si vie nájsť každý človek, ktorý sa nemá kedy nudiť. Niekde som čítal, že nudiť sa vedia len lenivý ľudia.. Možno že na tom niečo bude. A možno, ako vravia ľudia, je to dobou. Ja si myslím, že dobu robia ľudia samotný. Takže podľa mňa by si každý mal nájsť ten svoj kúsok pokoja.
Ja som ho jedného pekného dňa našiel pri dreve... Konkrétne pri malom kúsku dreva. Už ani neviem, ako som ku nemu prišiel lebo to bolo cca 2-3 roky dozadu. Šlo o čerešňový nádor. Malý kúsok krásne sfarbeného dreva s úžasnou kresbou. No ale čo s ním? Vedel som, že je pre niečo odložený. Len som nevedel pre čo..




Po dlhšom poťažkávaní som si spomenul, že sa už dlhšie zaoberám myšlienkou výroby vlastnej fajky. A to si povedzme otvorene, že som nefajčiar... No ale čo človek nespraví, ak ho niečo nadchne.. a mne sa veľmi páčila fajka uja Gandalfa z Pána prsteňov.. Normálne som lašovaním po nete našiel, že to má svoj názov. A tak som si povedal - Jurko, chceš či nie, ale toto musíš skúsiť..
Vtedy ešte vo svojej búdičke, ktorá je už minulosťou, som na tom začal dumať...
Každá fajka by mala mať svoj kotol. No tak som vyvŕtal prvú dieru. Vraj práve na ten kotol budúci.





Nasledovalo postupné opracovávanie materiálu do požadovaného tvaru, ktorý sa postupne začínal podobať na kotlík fajky.






No ale po čase bolo treba ďalšiu dieru poriešiť. Lenže ako? Trafím sa? Veď už mam svoj vek.. a možno práve ten vek spôsobil, že som sa trafil presne. Presne na spodok kotlíka.

..  

Nasledovalo ďalšie opracovávanie a uberanie materiálu do koncovej podoby.


Fajka sa začínala podobať na naozajstnú fajku. Postupným leštením a opracovávaním nadobúdala stále reálnejšiu podobu.


Ešte som si lámal hlavu nad pipetou. Čo je vlastne - nazvem to - dymovodom dymu do úst. Skúšal som rôzne dreviny, ale nakoniec som sa rozhodol pre umelú pipetu kúpenú na čínskom portály. Moje rozhodnutie ovplyvnilo hlavne to, že moja búdička nebola vybavená na vŕtanie dlhšej pipety akú som si predstavoval na mojej prvotine. A tak som osadil umelú..


No a to som už nebol ďaleko od cieľovej rovinky. Dolaďovanie a leštenie trvalo možno najdlhšie a ešte podľa mňa trvať malo, ale priznám sa, že sa mi už nechcelo sa stále k tomu po večeroch vracať. Výsledok vyzeral sľubne. Už len zarovnať hrany.




Bol som na seba pyšný, lebo som na začiatku ani len netušil akou cestou ísť. No ale podarilo sa a účel svätil prostriedky. Fajka po prvom vypálení fungovala. Horká chuť v ústach po čase zmizla. Asi to bolo len otázkou zabehnutia sa.


Na záver chcem podotknúť, že fajčenie fajky nie je to isté ako klasické fajčenie cigarety. Nechcem to nijako samozrejme obhajovať. Osobne dym do seba nevdychujem. Ide mi len o tu chuť v ústach a pripadnú atmosféru napríklad s priateľmi niekde v horách pri ohni.

Ďakujem za prečítanie.








Komentáre

  1. Paráda! Aký tabak do fajky používate? Páči sa mi tvar fajky aj dĺžka “pipasára” 😎

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Používam značku TILBURY No 2 (višnová aróma) Pridávam si však do neho ešte rozdrvený badián alebo kardamón. Podľa chute..

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky