Chilli alebo moje čilinky..

...jednou z mojich vášni je aj chilli. Na jar som sa dostal k semiačkam prostredníctvom nášho fóra Bushcraft-portal  a tak som chcel vyskúšať niečo nové, nakoľko mi už bežné chilli nestačilo a chcel som posunúť moju hranicu v znášanlivosti pálivosti o trochu ďalej..


Do rúk a mi dostali nasledovné odrody:


         1- Brown Bluit Jolokia -850-1000000 SHU
         2- Cayenne yellow  -45 0000 SHU
         3- Boliwian Rainbow - 30 000 SHU
         4- Sibirske chilli - nepodarilo sa mi zistiť akú ma hodnotu
         5- African devil - 50-70 000 SHU


A tak to celé začalo. Nakličoval som v ZIP sáčkoch na radiátoroch. Po vyklíčení putovalo každé semienko do svojho rašelinového zakoreňovača a hneď do provizórneho ,,pareniska,, opäť na radiátor. Po vzídení prvých dvoch lístkoch som musel improvizovať, nakoľko okná v byte už boli obsadené dedovými plantičkami paprík. No a tak som si vyrobil provizórne zariadenie v podobe svetelnej rampy s UV žiarivkami..
Tu je výsledok


No a takto to celé začalo...










Na veľké počudovanie staršej generácie sa naozaj krásne vyvíjali a rástli do krasy. Po čase pribudli aj prvé listy, a tak začalo presádzanie do samostatných kvetináčov a následne otužovanie plánt prenášaním na balkón.






Ako rástli a mocneli a menila sa aj teplota vonku, tak nastal čas presunu tých najsilnejších na záhradu do ich budúceho pôsobiska. Vysadil som ich pod jablone a čakal čo sa bude diať a či sa ujmu.









Pozorne som sledoval ako všetko rastie a kvitne. V očakávaní som sledoval ako odkvitajú a postupne sa menia kvety na plody. Celý záhon začal hrať farbami a rôznymi tvarmi mojich ,,čiliniek,,







Včera (20. septembra) som sa rozhodol pozbierať úrodu. Moje koštovanie pred zberom spôsobilo celkom zaujímavý zážitok. Inak povedané, že čo je nebíčko v papuľke už viem. Čo je to peklo v papuľke, som však zistil pri ochutnávaní. Spokojnosť. Uvidíme, čo s tým všetkým urobím, Isto časť nasuším, a istú časť spracujem na pasty, či pomazánky pre odvážnych. V každom prípade výsledný produkt isto opíšem a budem publikovať.














Komentáre

  1. Držím palce. Váš blog som “objavil” len dnes ráno. Osobne sa mi páči a už sa teším na ďalšie Vaše príspevky Juraj. Samozrejme budem čakať aj Ankine príspevky.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj. Ďakujeme za komentár. Tešíme sa že sa páči. Budeme sa snažiť aj naďalej prispievať k spokojnosti.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky