Hubovačka...dnes plávky

Na dnes som sa rozhodol prispieť niečím priam aktuálnym.. Hubárska sezóna je v plnom prúde a z každej strany počúvam aké veľké množstva kto z kade nosí.. No keď nosia taaak nech nosia. Aj ja sa chodím motať. Keď idem s deťmi tak je to o to väčšia zábava. Nie za to že stále počúvam: Ociiii.. a toto je dobrýýý? Alebo: Pooood seeeeem... nieco som našla...


Drvivá väčšina hubárov zbiera len hríby. Ja som skôr hubár a s radosťou si vezmem aj iné ako sú len dubáky kozáky a iné hriboidne druhy. V mojom zornom poli su druhy ako sú plávky bedle mlade prašivky- tie inak chutia  s vajcom ako mozočky... bože až mi tečú slinky na klávesnicu.. Tak isto nepohrdnem pečenovcom či sýrovcom. Nesmiem zabudnúť samozrejme na kuriatka ci muchotrávku červenkastú čo je podlá mňa jedna z najchutnejších hub v našich lesoch.


Dnes však ostanem pri prvých zmieňovaných hubách ako su plávky. Veľa ľudí plávky nezbiera čo je na jednej strane aj dobre lebo mi ostávajú ale na druhej strane sa tým pripravujú naozaj o delikatesu.
Sú naozaj chutne aj pri úplne jednoduchej príprave.


Tak že na začiatok vám skúsim opísať jednoduchú prípravu u nás hojne rastúcej plávky mandľovej.




Tejto skvelej hube naozaj netreba venovať veľa času na prípravu. Mokrou hubkou na riad jemne utrieme klobúčik od prípadných nečistôt. Utrieme a otočíme lupeňmi do hora. Posolime okoreníme a... pokvapkám to ešte citrónom. Kto ma rád čípoš môže pridať aj málinko čili pasty alebo niečo podľa chuti. Mne pasuje trošku viac korenia. Používam čerstvo podrvene korenie štyroch farieb.


Takto ochutené plávky su pripravene na pečenie. Pečiem ich na suchej panvici. Panvicu si zohrejem a huby kladiem postupne na celu panvicu.




Odporúčam použiť len pekne uzavreté klobúčiky. Stopku radím odstrániť čo najbližšie k lúpenom. Odložím ju na polievku napríklad. Postupne sa mi začne klobúčik plniť ,,polievočkou,, Preto je potrebne aby boli klobúčiky súvislé a rovne lebo by z nich šťavička vytekala čo by bola veľká škoda.




Kuchyňou vám bude viať prijemná vôňa lesa s nádychom korenia... Menšie hríbiky sa spravia skôr a tak ich treba aj skôr vybrať. Komu chutí viac chrumkavá chuť tak isto môže vybrať z panvice plávku skôr. Takým hlavným indikátorom toho že je chuťovka hotová je to že ,,polievočka,, v klobúčiku začne vrieť. Vtedy je už istota že huba je hotová a môže sa konzumovať.  To platí ak chcete mať hríbik chrumkavý. Ak chvíľu počkáte tak sa príjemne huba udusí vo vlastnej šťave. Nič sa nedeje ak šťavička začne vytekať a syčať na horúcej panvici. Bude viacej čistenia len a vy sa pripravíte o mňamku..







Preto silno odporúčam hríby z panvice vyberať tak aby šťava nevytiekla a položiť to rovno na chleba. Tam už vytekať môže. Chlieb sa ňou napije čím prepojí všetky chute.





Zvyknem chleba položiť na drevenú doštičku a odkrojiť len tú časť na ktorej je hríbik. Robím to preto lebo to celé šupnem rovno do pusy.

Chcem podotknúť že takto sa dajú pripravovať aj iné huby z lupeňmi. Naozaj kráľovnou chuti je Muchotrávka červenkastá či všetky druhy bedlí. Treba len skúšať.


Tak že prajem dobrú chuť






Komentáre

Obľúbené príspevky